października 11, 2019

Fortuna Czarne Whisky Wood - czyli beczki po whisky


Na początku nie będę ukrywał - nie jestem fanem ciemnych piw, ale jestem fanem Whisky i dlatego pojawia się dzisiejszy post. Browar Fortuna wypuścił jakiś czas temu już limitowaną wersję dobrze już nam znanej Fortuny Czarnej. 


Czarne Whisky Wood leżakowało dosyć długo z płatkami z beczek po Whisky. Według mnie jest nieco słodsze i trochę mocniejsze niż jego podstawowa wersja - 7,5 % to nawet sporo. Faktycznie lekko można wyczuć nuty drewniane i aromat whisky i o to chyba producentowi chodziło.


Podsumowując:


1. Kolor: Nieprzejrzyste - czarne 

2. Piana: Lekka, beżowa. Według mnie średniopęcherzykowa.
3. Zapach: Orzeszki koli, Trochę kawowo i nieco czekoladowo jak na mój nos. 
4. Smak: Po pierwszym łyku  skojarzenie z kawą. Po drugim można wyczuć dobrze znany nam smak coli. Po kolejnym da się wyczuć wanilię, ale jednocześnie czuje się cierpki posmak. Piwo jest mało treściwe, ale zostawia długi czekoladowo-kawowy posmak. Goryczka taka sobie raczej niska. 







Znacie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Okiem Realisty , Blogger